Pracodawca może wprowadzić różne formy kontroli pracy pracownika, o ile zostaną dokonane odpowiednie czynności. Przepisy dotyczące wprowadzania narzędzi kontroli pracownika, m. in. w zakresie służbowej poczty e-mail zostały wprowadzone do kodeksu pracy. Do kontroli poczty elektronicznej należy zastosować odpowiednie przepisy dotyczące monitoringu wizyjnego. Poniższa miniprezentacja szkoleniowa pozwoli usystematyzować całą wiedzę na ten temat.
Decyzja o zwolnieniu pracownika zawsze jest trudna. W kontekście ochrony danych osobowych jest ona tym bardziej złożona. Należy bowiem pamiętać, że samo wręczenie wypowiedzenia osobie z personelu placówki nie kończy automatycznie jego pracy w zakresie przetwarzania danych. Szczególnie problematyczne może być postępowanie ze skrzynką e-mailową byłego pracownika, na której zamieszczone są dane pacjentów, czy kontrahentów. Sprawdź zatem jakie kroki musi podjąć administrator.
W placówkach leczniczych personel przetwarza dane osobowe pacjentów za pośrednictwem e-maila. Są to bardzo często dane o stanie zdrowia, a zatem dane wrażliwe, i z tego względu zasługują na szczególne środki bezpieczeństwa. Sprawdź, jak można zabezpieczyć takie informacje, aby nie doszło do naruszenia ochrony danych.
Rotacja w kadrach wiąże się z koniecznością rozliczenia działalności byłego pracownika administracyjnego podmiotu medycznego również w zakresie przydzielonego mu adresu poczty elektronicznej. Ustalenie prawa pracodawcy do czasowego używania adresu e-mail byłego pracownika nie wyczerpuje jednak całej problematyki związanej z przestrzeganiem zapisów RODO.
Korespondując za pośrednictwem poczty elektronicznej, administrator bardzo często przetwarza dane osobowe, niejednokrotnie w dużych ilościach. Tym samym musi zadbać o bezpieczeństwo tych danych i spełnić wymogi wynikające z RODO. Upewnij się, jak zapewnić ochronę danych osobowych przetwarzanych w firmowej poczcie e-mail.
Wykorzystywanie przez pacjentów usług elektronicznych do komunikacji z placówką medyczną, w której prowadzone jest jego leczenie, staje się codziennością – również w zakresie dostępu do dokumentacji medycznej. Jak placówka powinna postąpić, gdy otrzyma e-mailową prośbę o udostępnienie im dokumentacji medycznej i przesłanie jej drogą elektroniczną? Czy istnieją podstawy, by odmówić wysyłki dokumentacji medycznej e-mailem?
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i wydarzeniach branżowych?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.