Nagrywanie rozmów z pacjentami – kiedy jest dopuszczalne w świetle RODO

Michał  Grabiec

Autor: Michał Grabiec

Dodano: 27 stycznia 2021
Konsultacja medyczna z prywatnego telefonu

Sporo wątpliwości w obszarze praktycznego stosowania prawa do informacji istniało już przed pandemią COVID-19. Wątpliwości budziło na przykład to, jak udzielać informacji w trakcie rozmowy telefonicznej. Problem ten został spotęgowany obecnie, gdy wiele oddziałów szpitalnych jest zamkniętych dla osób odwiedzających i kontakt telefoniczny jest jedyną możliwą opcją zrealizowania prawa do informacji przez osoby upoważnione przez pacjenta (który przecież może być osobą nieprzytomną). Nasuwa się zatem pytanie o możliwość nagrywania takich rozmów – chociażby w celu wykazania w toku postępowania o naruszenie prawa pacjenta, że doszło do prawidłowego przekazania informacji.

Pozostało jeszcze 91 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu

"RODO w Ochronie Zdrowia"

Sprawdź ofertę »
Zyskujesz:
  • fachowe rozwiązanie Twojego problemu
  • alerty prawne na Twój e-mail
  • gotowe wzory dokumentów

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Michał  Grabiec

Autor: Michał Grabiec

radca prawny, prowadzi kancelarię specjalizującą się w prawie medycznym Grabiec Legal w Katowicach
Słowa kluczowe:
dane osobowepacjent