Czy można podać pacjentowi przez telefon kod dostępu do e-recepty

Dodano: 27 marca 2020
Zgoda pacjenta – czy wymagana jest podczas komunikacji zdalnej

Placówka medyczna nie dysponuje prawem do ustnego informowania pacjenta o 4-cyfrowym kodzie podczas rozmowy telefonicznej. Jednak w wyjątkowych sytuacjach, po zweryfikowaniu tożsamości osoby dzwoniącej, osoba wystawiająca receptę mogłaby przekazać pacjentowi 4-cyfrowy kod dostępu. Przy czym istotne jest wówczas prawidłowe uwierzytelnienie osoby pacjenta, z którym prowadzona jest rozmowa telefoniczna (np. poprzez numer PESEL pacjenta, powód wizyty lekarskiej, datę i godzinę wizyty itd.). 

Pozostało jeszcze 49 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu

"RODO w Ochronie Zdrowia"

Sprawdź ofertę »
Zyskujesz:
  • fachowe rozwiązanie Twojego problemu
  • alerty prawne na Twój e-mail
  • gotowe wzory dokumentów

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
e-receptylekarz