• RODO w Ochronie Zdrowia
  • Prawa pacjenta
  • |
  • Dane medyczne
  • |
  • Dane osobowe
  • |
  • Bezpieczeństwo danych
  • |
  • Kontrole
  • |
  • Analiza ryzyka
  • |
  • Zamów »
  • |
  • Książki
  • RODO w Ochronie ZdrowiaRODO w Ochronie Zdrowia
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj się »
  • Zamów »
  • x
  • Prawa pacjenta
  • Dane medyczne
  • Dane osobowe
  • Bezpieczeństwo danych
  • Kontrole
  • Analiza ryzyka
  • Książki

Dane osobowe

  • Baza wiedzy
  • Dane osobowe

Jak zadbać o politykę prywatności na stronie internetowej podmiotu

  • 23 grudnia 2020
  • Michał Nosowski

Strony internetowe to jedno z głównych źródeł, gdzie pacjenci szukają przydatnych im informacji. Jednak nie zapominajmy o obowiązkach, jakie w związku z prowadzeniem przez placówkę strony internetowej posiada administrator danych osobowych. Korzystasz z polityki prywatności na swojej stronie WWW? Dowiedz się, jak ją zredagować i jakie informacje warto zawrzeć w jej treści. »

  • 2021Nr 28, Styczeń 2021
Więcej

W jaki sposób należy usunąć dane osobowe zgodnie z zasadami RODO

  • 26 listopada 2020
  • Michał Koralewski

Jeśli przestanie istnieć cel przetwarzania danych osobowych, wówczas administrator powinien usunąć dane albo dokonać ich anonimizacji – czyli trwale pozbawić je cech umożliwiających identyfikację konkretnej osoby fizycznej. Dane osobowe należy usunąć kompleksowo. Musi być to więc usunięcie trwałe (brak możliwości odzyskania danych) oraz ze wszystkich nośników, na których dane osobowe zostały zgromadzone. »

  • 2020Nr 27, Grudzień 2020
Więcej

Zgoda pacjenta – czy wymagana jest podczas komunikacji zdalnej

  • 26 października 2020
  • Marzena Pytlarz

Przeprowadzając telewizytę, aby zapewnić zgodność przetwarzania danych osobowych z przepisami RODO, należy je zbierać np. z powodu konieczności wykonania umowy. Czy w takiej sytuacji placówka medyczna musi uzyskać zgodę pacjenta? »

  • 2020Nr 26, Listopad 2020
Więcej

Jak nadawać upoważnienia do przetwarzania danych członkom komisji przetargowych

  • 25 września 2020
  • Aneta Moskal-Kluska

Obowiązująca w Polsce, do czasu wejścia w życie RODO, ustawa o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 r. stanowiła, iż do przetwarzania danych mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie nadane przez administratora danych. Aby spełnić wymogi ustawowe i wykazać się rozliczalnością, administratorzy danych nadawali pracownikom indywidualne, pisemne upoważnienia do przetwarzania danych. Aktualnie obowiązujące przepisy o ochronie danych osobowych zawierają nieco inną regulację tego obszaru. »

  • 2020Nr 25 Październik 2020
Więcej

Czy kontroler z ZUS i PIP może mieć wgląd w akta osobowe pracowników

  • 26 sierpnia 2020

Czy w ramach przeprowadzanych kontroli instytucje, takie jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) czy Państwowa Inspekcja Pracy (PIP), mogą mieć wgląd do akt osobowych pracowników? Czy kiedy instytucje państwowe wykonują czynności kontrolne w ramach przyznanych im uprawnień, mogą mieć wgląd w dokumentację pracownika? W związku z licznymi wątpliwości w tym zakresie Prezes UODO postanowił odnieść się do wskazanych kwestii. »

  • 2020Nr 24 Wrzesień 2020
Więcej

Czy potrzebna jest umowa powierzenia danych z firmą kurierską

  • 26 sierpnia 2020
  • Marzena Pytlarz

Sytuacja zbyt pochopnego zawierania umów powierzenia powoduje konieczność zupełnie niewłaściwego i niepotrzebnego obarczania się obowiązkami, za których nieprzestrzeganie grożą wysokie kary. Prowadzi to również do sytuacji absurdalnych. Jedną z nich jest możliwość kontroli przetwarzania danych osobowych przez powierzającego. W praktyce łączy się to z możliwością przeprowadzenia audytu w systemach przetwarzania danych osobowych procesora. Jest to sytuacja nieprzystająca do rzeczywistości w przypadku zwykłej współpracy stron związanej jedynie z wymianą danych osobowych, niezbędnych do wykonania umowy wzajemnej. »

  • 2020Nr 24 Wrzesień 2020
Więcej

Jak szkolić personel administratora – 10 rad dla inspektora ochrony danych

  • 26 sierpnia 2020
  • Marcin Sarna

Jednym z podstawowych zadań inspektora ochrony danych jest monitorowanie przestrzegania przepisów o ochronie danych oraz polityk biura, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu biura uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty. A zatem obowiązek przeprowadzania szkoleń personelu ADO został wprost przewidziany w przepisach. »

  • 2020Nr 24 Wrzesień 2020
Więcej

Dane osobowe zapisane w aparaturze – poznaj wskazówki dotyczące bezpieczeństwa

  • 24 lipca 2020
  • Aneta Moskal-Kluska

Dbając o zgodność swoich działań z rozporządzeniem unijnym o ochronie danych, podmioty lecznicze często zapominają, jak ważną rolę, z punktu widzenia bezpieczeństwa danych, pełni aparatura medyczna. Zdarza się, że wykorzystywane w walce o zdrowie i życie ludzkie urządzenia gromadzą dane osobowe. Sprawdź, jak chronić dane osobowe zapisane w aparaturze medycznej. »

  • 2020Nr 23 Sierpień 2020
Więcej

Dokumentacja papierowa zawierająca dane osobowe a praca zdalna

  • 24 lipca 2020
  • Agnieszka Sztuwe

W związku z zagrożeniem koronawirusem nowe oblicze uzyskała praca zdalna. W przypadku podmiotów leczniczych może mieć to miejsce, gdy będzie zasadne, aby pracownicy administracji pracowali z domu lub z innego miejsca. Polecenie wykonywania pracy zdalnej zostało uregulowane w art. 3 ustawy z 20 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. »

  • 2020Numer specjalny 4, Sierpi...
Więcej

Jaka jest aktualna dokumentacja odpadowa dotycząca placówek medycznych

  • 24 lipca 2020
  • Maciej Lipka

W odniesieniu do wytwórców odpadów ustawa rozróżnia dwa typy dokumentacji, tj. dokumentację ewidencyjną oraz dokumentację sprawozdawczą. Obecnie placówki muszą prowadzić ewidencję odpadów i sprawozdawczość odpadową za pośrednictwem indywidualnego konta w BDO. Warto dodać jeszcze trzeci typ, tj. dokumentację wewnętrzną, którą ewentualnie przedstawimy w razie kontroli lub innego postępowania. »

  • 2020Nr 23 Sierpień 2020
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
  • ostatnia »
653622612584558561562547526548

Kategorie

  • Wszystkie
  • Prawa pacjenta
  • Dane medyczne
  • Dane osobowe
  • Bezpieczeństwo danych
  • Kontrole
  • Analiza ryzyka
  • Dane cyfrowe
akty prawne

Akty prawne

dokumentacja

Dokumentacja RODO

Nowości/Absurdy RODO

Nowości / Absurdy RODO

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

Nr 28, Styczeń 2021

Nr 28, Styczeń 2021

Sprawdź »
Zapisz się na bezpłatny newsletter
e-book Jak przestrzegać prawa pacjenta do anonimowości w świetle RODO

Odbierz e-book w
prezencie!

Jak przestrzegać prawa pacjenta do anonimowości w świetle RODO

Wideoblogi Pokaż więcej »

Bartłomiej Achler: Jak wybrać system do obsługi gabinetu i prowadzenia dokumentacji medycznej

Bartłomiej Achler: Jak wybrać system do obsługi gabinetu i prowadzenia dokumentacji medycznej

2021-01-05
Bartłomiej Achler: 10 pytań, które musisz sobie zadać, zanim założysz gabinet

Bartłomiej Achler: 10 pytań, które musisz sobie zadać, zanim założysz gabinet

2020-12-11
Bartłomiej Achler: Dokumentacja medyczna - jakich błędów unikać

Bartłomiej Achler: Dokumentacja medyczna - jakich błędów unikać

2020-12-03

Bezpłatne raporty Zobacz wszystkie raporty »

Covid-19 choroba zawodowa Pobierz »
Prawa pacjenta w dobie koronawirusa e-poradnik dla placowek medycznych Pobierz »

Informacje

  • Oferta
  • 20 lecie Wiedza i Praktyka
  • Redakcja
  • Nasi eksperci
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

partner kancelaria APDK
facebook.com/apdk.adwokaci
partner Kancelaria Naworska Marszałek
www.knmp.pl
Akademia Managera Ochrony Zdrowia
www.amoz.edu.pl
Medidesk.pl
medidesk.pl

Lista wydań

Nr 28, Styczeń 2021

Nr 28, Styczeń 2021

Sprawdź »
Nr 27, Grudzień 2020

Nr 27, Grudzień 2020

Sprawdź »
Nr 26, Listopad 2020

Nr 26, Listopad 2020

Sprawdź »
Zobacz więcej »

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wiedza i Praktyka

facebook WiP/WiedzaiPraktyka

LinkedIn WiP/wip

logo WiP

bell

Chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i wydarzeniach branżowych?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.

wiper-pixel